Mencari titik keserasian

0
Walaupun pasangan kerap mengalah, jangan biarkan diri dan emosi anda bermaharajalela.

Walaupun pasangan kerap mengalah, jangan biarkan diri dan emosi anda bermaharajalela.

PERKAHWINAN adalah perkongsian hidup dua individu berbeza, sikap, cara hidup dan pemikiran. Justeru, pasangan suami isteri harus sedar ada perkara yang harus diterima dan mungkin perlu diubah. Mereka harus bersedia menerima kelebihan dan kekurangan pasangan.

Tidak dinafikan, hidup berumahtangga tidak mudah dan pasti berlaku perselisihan antara suami dan isteri. Ini perkara biasa dalam rumah tangga, bak kata pepatah Melayu, sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri. Tanpanya pertengkaran atau berselisih pendapat, hubungan menjadi hambar. Pada masa sama, kita dapat belajar banyak perkara.

Bagaimana pula jika pasangan anda sering mengalah? Mengapa dia lebih selesa mengalah dan membiarkan anda ‘menang’ dalam pertikaian pendapat atau sikap? Tahukah anda, ketika seseorang (pasangan) memilih untuk mengalah dalam pertengkaran, ada tiga makna tersirat yang harus diberi perhatian, antaranya:

Anda perlu mendaftar untuk membaca keseluruhan kandungan portal ini. Login menggunakan kotak di sidebar. Tidak mendaftar? Klik di sini untuk mendaftar
Share on Google+0Share on LinkedIn0Tweet about this on Twitter0Share on Facebook0

About Author

editorial

Leave A Reply